Friday, May 20, 2011

naK mAsuk minGGu ke 37...dAh boleH bErsaLin biLa-Bila??

Semalam aku pi check up cam biase kat UMRA..sekarang ni tiap-tiap minggu dah kene berkunjung kat spital…Alhamdulillah, sumenye berjalan lancar dan tak yah tunggu lelame. Kali ni aku di suruh wat CTG. Yang bestnye en hubby leh temankan…pengalaman baru lah untuk en hubby…die siap kate yang baby tengah naik kude coz bunyinye cam kude ngh berlari..tgk graf sume nye ok, dan pastu baru pi jumpe doc..
Doc pun scan utk tgk keadaan baby, air ketuban dan sebagainya..
“ok dik, sekarang ni bila-bila pun dah boleh bersalinkata doc
Aku tergamam dan terkejut..eh bukan ke due aku bulan 6, sekarang ni baru bulan 5…. Aku terfikir-fikir dan jadi blur..padahal tinggal berapa hari je nak masuk bulan 6 dah… hahahaaa….
“ni kepala baby, dah pusing bawah dan dah masuk ke laluan nya, ni yang hitam-hitam kat belah atas ni adalah uri..uri dah naik atas. Bermakna bila-bila je adik dah bleh bersalin..adik  dah ade rase sakit2 x??  
Lagi lah aku blur…tak tau perasaan aku time tu camne sbb dah set dlm kepale yg aku bersalin bln depan. Rupanya bulan depan tu dah dekat sesangat…
Macam-macam doc pesan, antaranya :
1                     Kalau ade tande kuar darah, cepat-cepat datang spital
2                     Kalau air ketuban pecah pun cepat-cepat datang spital
3                     Baby kurang gerak pun kene cepat-cepat datang spital
4                     Kalau ade rase sakit yang kerap dalam selang 10 minit pun cepat-cepat datang spital

Dan macam-macam kalau lagi lah..tak ingat dah…hehehee…. Doc siap jenguk kaki en hubby coz die kate kaki baby panjang…tgk la sape daddynye, tinggi lampai…..ahaks…berat baby plak dianggarkan 3.2kg.. mak aiii….biar betul, amsyar dulu pun kuar 2.94kg je..ni lum kuar dah cecah 3.2kg..wlupun aku tahu yang anggaran ni ade +/- 600g, aku tetap risau…takut baby besar susah nak kuar nanti…
Minggu depan kene datang lagi untuk tgk keadaan baby lagi…

Perasaan aku??
1.       Blurrr
2.       Takut dan risau
3.       Gembira dan tak sabar

Apa pun, moga sumenyer selamat…Aminnn….

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...