Monday, May 30, 2011

Check Up kt PPUM -- 37 weeks

Jumaat lepas aku pi check up kat PPUM..saje check up kat sana, kot2 nanti saat-saat akhir ada masalah, leh la terus ke sana..at least dah ade rekod, x la risau sgt.. aku dan en hubby bertolak awal pagi, konon-konon nak elak jem dan nak rebut parking..sekali tuh, ter xcdent plak mase kat highway..mmm…mujur kami x pape, cume kete je yg tercalar sikit..dan last2 sampai kt PPUM kul 9am..
cam biase, TEKAN BUTANG J amik nombor…tunggu no di panggil kat kaunter 2, serah borang, surat GL, kad biru dulu, IC sendiri dan IC en hubby…tot tet tot tet, dapat nombor baru, dan leh terus masuk dalam untuk amik tekanan darah, tinggi dan urine…pastu aku disuruh amik darah, pastu dengar ceramah pasal penyusuan susu ibu, pastu baru jumpe doctor..pas jumpe doctor, pi amik appointment untuk scan baby kt tingkat 3 dan pastu kene pi kaunter depan untuk amik mase appointment untuk khamis ni..
yang buat aku bengang dan tak faham tu adalah budak kat bahagian ultrasound tu bagi tarikh app utk scan sehari sebelum tarikh due aku….mmm…bila pk-pk balik, mcm x logic je..aku tanye balik, betul ke tarikh ni, ntah2 aku dah bersalin nanti, die kate takleh wat pape coz dah full..walhal mase aku dtg dlm kul 11.45am, takde sorang pun yg di scan, dan staff-staff kat situ ngah relax2 dan dok sebok berborak..dan yang paling best, siap ade yg tgh tgk katelog kasut2 dan beg2…alahai cik kakak oiii…nak keje ke nak oder barang?? Aku tahu la hari tu hari jumaat, tapi rehat kul 12.15pm la…bukan 11.45am…
dak tu siap cakap, ade check kat luar x? so bawak la gambar scan dari klinik luar…bawak gambar scan ka luar pun boleh…alahaiiii….takkan la die org tak faham, klu dah check kat hospital minggu-minggu, xde kejadah nye la aku nak pi check up kat klinik lagi..buat abis duit je… oleh kerana perutku lapar dan malas nak bising2, aku pun berlalu pergi dgn penuh tanda Tanya…betul ke  dah penuh sgt, tp yg die org berborak santai tu ape kejadahnye?? Mmmm…xpe lah, payah2 sgt, x yah bersalin kat situ..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...