Monday, May 9, 2011

jalan-jalan cari tempat nak bersalin...

jumaat lepas aku pi check up kat Klinik Dr Hamid Arshat..Alhamdulillah kepala baby dah pusing bawah..Doc pun dah watkan surat untuk pi spital mana yang berkenan..masalahnya aku dan en hubby x wat keputusan lagi nak bersalin mana..

PPUM ok, tapi en hubby tak leh masuk..kali ni en hubby dah nekad nak temankan aku time bersalin nanti..kat klinik tu akulah org pertama yang sampai.,pelik gak, selalu time2 camni dah ramai..xpe lah, selesai awal lagi lah bagus. selesai sume urusan kami terus ke Tropicana Medical Centre...tgk2 spital, melawat bilik bersalin dan wad... Tanya kos, 4-6K klu normal dan klu c-zer dlm 10K. cam tak berbaloi je dgn labor room dan wad nye..mmm...mungkin aku x bersalin kat TMC..

Tiba-tiba hari ni aku terpikir nk call PPUM, mana lah tahu bangunan baru tu dah mula beroperasi..khabarnya kat bangunan baru tu nanti en hubby dah leh masuk..org pertama yang jawab panggilan aku bg tahu yang insya-Allah bulan 6 nanti bangunan baru tu akan beroperasi dan semua O&G akan pindah ke sana..wah, ye ker?? aku dah berbunga-bunga..tp die pun tak leh nak pastikan.. so aku pun mintak lah no phone klinik tmpt check up ibu mengandung tuh..jawapan yang diberikan adalah " lg 2/3 minggu dah nak pindah"...klu 2/3 minggu nak pindah, betullah bln 6 nanti bangunan baru tu akan mule beroperasi...wah....best nye klu betul... bertambahlah berbunga-bunga hatiku...tapi staf ni pun tak berani nak janji. dan mereka pun tak tau samada nanti serentak pindah semua or wad bersalin kekal ditempat lama dulu atau camne.. die org pun tak tgk lagi bangunan dan fasiliti kat bangunan baru tu..mmm...ape pun, aku berdoa agar betul lah bangunan baru tu mula beroperasi awal bln jun..

ni yang tak sabar nak pi wat check up kat PPUM nih... en hubby, bila en hubby free....saya dah 35 weeks ni..dah sesuai sgt pi booking tmpat bersalin nih.. (mood berkobar-kobar)...oh ye, yang penting, staf yg jawab call tadi sume ramah taman belaka...siap leh gelak ketawa walaupun x bersua muka...

sedikit info :
klu ade sesiapa yang bercita2 nk brsalin kt private wing PPUM, kos nya antara 3-4K..c-zer dlm 7K... dtg sekurang2nya 3 kali check up kat situ. check up punya kos dlm rm65-140 sahaja. leh pilih nak doc sapa..doc tu yang akan check kita dan bersalin pun akan dgn doc yang sama..yg penting, peralatan lengkap di sana...



Baby amsyar beberapa jam selepas dilahirkan di PPUM

lena nya tido..camni ke rupa adik amsyar nanti??

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...