Wednesday, October 5, 2011

Super mak ~~ eh silap, super umie…

Semalam en hubby ke Kuantan Pahang as moderator Kolej Shah Putra. So tinggallah aku dan anak-anak je. Kawan seopis dan kakak ipar ade offer diri untuk teman kami kt umah. Tp aku rase tak perlulah..malas nak susahkan org lain..lg pun kawasan umah aku selamat..tak le risau sangat..
Semuanya berjalan lancar. Agak kelang kabut gak la bila aku dukung adik, si abang pun nak manje-manje nak aku dukung die gak…adussss….tp aku layan gak sbb tak nak die terase yang daddy nye takde..dan macam biase gak, start je berite kul 8, si abang akan tutup tv dan ajak kami masuk bilik. Die akan golek-golek dan main-main dulu sebelum tido.. kul 9.30mlm, selamat lah dua-dua beradik tu tido.
Fuuhhh lega….leh la rehat jap..mandi dn prepare barang untuk esok plak..tp….saat paling mencabar adalah bila tgh malam…aku macam tak tido plak. Jap abg nangis nak susu, jap adik nangis nak susu..jap tgk abg takut tergolek jatuh dari tilam..jap selimutkan si abang…sampai aku dah terdetik kt dlm hati, klu aku tak larat, esok aku EL lah..letih sampai sakit kepale coz tido kejap-kejap je..
Sib baik pagi time aku bersiap  dua-dua beradik ni tak meragam. Cuma time aku ke dapur tuk basuh botol susu terakhir yang abang minum, cermin muka sebesar 1 kaki x 4 kaki yang kat ruang tamu tu pecah berderai..si abang tarik..aku yg terkejut dgn bunyi bende pecah terus berlari keluar dan mengucap panjang. Mujur abang tak cedera pape.. terus aku dukung abang dan adik melintas kaca-kaca tu dan terus keluar rumah. Kace-kace tu balik keje petang kang baru settle kan..
Alahaaiii….macam-macam..mujur daddynye balik ptg ni..lega sikit hati ni…anakkk oh anakkk… terasa mencabar gak la bile kerja yang selalunya 2 org cover, kini kene cover sorang2…mmmm….

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...