Thursday, March 10, 2011

kUih pAu Gebusss..

hujung minggu hari tu tetiba je aku terasa nak buat kuih pau.. aku pun cari la resepi kt tenet.. nama resepi ni pau gebu.. gebu ker?? haa...kene lah try sendiri.. aku gabungkan resepi pau gebu ni ngn resepi dari bonda ku.. maka terhasillah pau gebuss... hik hik hik..

yg kelakar nye, aku buat kuih pau ni punya lah banyak..padahal aku ngn en hubby je yg nak makan.. siap kene tegur lagi ngn en hubby. die kate " awak ni buat pau bebanyak sape nk makan??"maka aku pun buatlah pau ni besar-besar..dah buat besar-besar pun dpt juga dlm 20 biji pau... bila dah selesai kukus semua pau, terfikir plak boleh ke aku nak habiskan pau ni sume??


ni lah hasilnya...sila abaikan botol susu kat sebelah tu yerk..tu sekadar hiasan saja..

akhirnya aku buat keputusan untuk simpan kt dlm peti ais tmpt frozen.. mmm...klu pasni panaskan jd x sedap dan keras, aku buang je lah --> siap dah niat dalam hati...

yg bestnya, selang beberapa hari, aku teringatkan pau yg dlm peti ais tuh..aku pun kukus lah semua... tidak ku sangka yg pau tu gebussss seperti baru masak... apa lg, aku ngn en hubby makan lah dengan gembiranya.. hehehee...nampaknya lain kali leh la buat pau bebanyak dan bekukan..bila rasa nak makan pau, aku kukus je lah.. : )

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...